Media społecznościowe znacząco zmieniły obraz internetu. Teraz mało kto wyobraża sobie dzień bez Facebooka, Instagrama czy innych tego typu serwisów. Warto wykorzystać tę sytuację i przekuć ją w pieniądze! W jaki sposób?

Dlaczego reklama na Facebooku jest tak skuteczna?

Każdy ma prawo założyć profil własnej firmy na Facebooku. Fanpage pozwala w łatwy sposób dotrzeć do klientów, którzy są zarejestrowani w serwisie. A jest ich wielu! Szacuje się, że tylko w naszym kraju konto na Facebooku posiada blisko 17 milionów osób. Wszyscy oni będą mogli wtedy natrafić na firmowy profil i wejść z nim w interakcję. Niestety ogromna ilość odbiorców generuje też pewne problemy. Na początku bardzo ciężko będzie zainteresować ludzi swoimi treściami. W grę wchodzi tu bowiem efekt skali, który sprawia, że podświadomie ufamy bardziej osobom, które posiadają już wielu odbiorców. I tu z pomocą może przyjść reklama, która cechuje się dużo większą skutecznością niż ta w TV czy radiu.

Spora część zarejestrowanych w serwisie ludzi nie będzie w ogóle zainteresowanych usługami naszej firmy bądź nie będą oni mieli możliwości skorzystania z jej oferty. Osoby te można bardzo prosto wykluczyć z grona potencjalnych odbiorców, kierując reklamę w stronę ludzi o specyficznym profilu. Ze względu na to, że Facebook dysponuje sporą bazą danych na temat każdego zarejestrowanego użytkownika, reklamy skonfigurować można na wiele sposobów, co pozwoli zaoszczędzić wiele pieniędzy, przy jednoczesnym zmaksymalizowaniu skuteczności.

Korzyści z reklamowania się na Facebooku

Oprócz wspomnianej już sporej bazy odbiorców, których można niemalże dowolnie selekcjonować, Facebook wyróżnia się też niskimi kosztami samej reklamy. Skuteczna kampania może zamknąć się już w kwocie kilkudziesięciu złotych. Oczywiście tego typu wynik nie jest tak prosty do osiągnięcia samodzielnie, klikając jedynie odpowiednie opcje w panelu kreacji reklam. Kluczowa jest przede wszystkim sama forma reklamy. Do niektórych docierają treści graficzne, inni lubią konkrety zawarte w treści, pozostali natomiast preferują bezpośredni kontakt przez Messenger. Odpowiednie połączenie różnych typów reklam pozwoli dotrzeć do szerokiego grona klientów. Określenie tego metodą prób i błędów może zająć sporo czasu. Warto więc zastanowić się nad powierzeniem tego zadania osobom, które specjalizują się w internetowej reklamie.

Jak zwiększyć szansę na sukces?

Może się wydawać, że prowadzenie własnego profilu na Facebooku oraz własnoręczne kreowanie reklam nie jest wcale takie trudne. I owszem, można robić to samodzielnie, ale nie dość, że zajmuje to sporo czasu, to wiele wody będzie musiało upłynąć, zanim osiągnie się wymierne efekty. Istnieje wiele profesjonalnych firm, takich jak https://morelikes.pl/prowadzenie-social-media/ które na reklamie zjadły zęby i znają ten rynek od podszewki. Choć zatrudnienie osób do prowadzenia profilu swoje kosztuje, wydatek ten bardzo szybko się zwraca. Doświadczenie, świadomość tego, jakich błędów należy unikać i w jaki sposób kontaktować się z klientem, by uniknąć wpadek wizerunkowych.