Logo to narzędzie, które każdego dnia pracuje na wizerunek marki. Dlatego musi realizować cele wizerunkowe i właściwie pełnić swoje funkcje. Logo to element, który będzie obecny na wizytówkach, ulotkach, folderach i innych materiałach reklamowych. Ozdobi ono także gadżety reklamowe, koszulki z nadrukiem czy co tylko przyjdzie do głowy. Logo pojawi się też na stronie internetowej, na profilach w portalach społecznościowych i w wielu innych miejscach, dlatego do tworzenia logo trzeba podejść z wielką starannością.
Cele
Na początek trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie jakie skojarzenia ma wywoływać logo, a także co jego odbiorca powinien zapamiętać. Logo musi być spójne z ogólnym stylem marki, z branżą, w której firma/brand funkcjonuje. Warto więc przemyśleć jaki jest styl marki, do kogo ona trafia. Trzeba wziąć pod uwagę różne cechy grupy docelowej – logo w pierwszej kolejności ma się podobać odbiorcom marki, a nie nam.
Ocena projektu
Oceniając wstępne projekty logo stworzone przez grafika trzeba wziąć pod uwagę, że nie ma znaczenia czy logo jest ładne bądź brzydkie, bo to każdy oceni według własnego gustu. Bardziej istotne jest to, czy logo jest czytelne, czy będzie się dobrze prezentować na koszulkach, banerach, wizytówkach, a więc w różnych miejscach, wymiarach. Logo musi być też unikalne, jeśli przypomina inne znane logo lub wręcz jest jego jawnym zapożyczeniem, to znaczy, że nie jest to dobre logo. Na etapie projektowania i weryfikowania logotypu trzeba też porównać je z konkurencją. Warto przeanalizować stosowane przez nich kolory, wzory i spróbować się wyróżnić.
Prostota
Dobre logo jest proste, czytelne, łatwe do zapamiętania, nie jest przeładowane kolorami. Tylko takie logo zapewni nam sukces. Warto porównać swoje pomysły z logotypami największych firm na świecie. Proste logo będzie też łatwe nie tylko do wydruku, ale też do wyhaftowania na odzieży reklamowej i materiałach, a także do wygrawerowania np. na gadżetach reklamowych. Logo musi być przy tym uniwersalne i ponadczasowe.